Wednesday, March 6, 2013

SMKAK

Assalamualaikum . 

Sekarang aku dekat Selangor :) Rindu dekat sini . Allah je tahu macam mana aku rasa . 
Pada mulanya , aku kan balik kampung hari sabtu haritu sebab ahad nak daftar sekolah . Rushing balik . Aku tak bersedia lagi sebenarnya , sebab hati aku masih dekat Selangor , masih dekat SAMSMILE . Tapi nak buat macam mana kan , aku kena jugak . 

Daftar hari ahad . Aku dapat kelas 4 Imtiyaz . Kelas Akaun . Aku memang nak amik akaun . Cikgu masa daftar tu tanya kenapa aku tak amik science kan , sebab result aku okay . Aku minat akaun , nak buat macam mana kan . Dan buat kali pertama dalam hidup , aku duduk asrama . Ikutkan hati taknak , tapi rumah jauh kut . Kena la jugak . Ada la juga pengalaman stay asrama kan ?

Sekolah tu ? Besar kut . Aku pun boleh sesat , kalau tak ingat jalan . Dan banyak sangat banyak blok bangunan . Macam SAMSMILE kecik je , senang nak jalan . Form 4 ade 6 kelas . 4 science 2 akaun . Sekolah tu okay je kut , tapi SAMSMILE masih di hati lagi . Dalam kelas aku duduk sorang dekat depan sekali . Sebab aku 3rd intake tau , jadi aku sorang je la . Yang lain duduk dua-dua , aku sorang-sorang . Ni yang buat aku rindu SAMSMILE . Rasa nak lari je . Moga Allah tabahkan hati aku . 

Diorang belajar cepat kut . Dekat SAMSMILE Maths baru chapter 1 sampai 3 , tu pun tak habis lagi . Kat sana dah sampai chapter 4 . Macam mana aku nak catch up ? Add Maths pun macam tu . Ya Allah . Aku tak tahu nak buat macam mana . Otak kacau , sebab tu lari pergi SAMSMILE semalam :)  Dalam dorm pun macam tu . Asalanya 12 orang dalam dorm then tambah aku jadi 13 orang . Odd number . Aku kawan dengan siapa-siapa je . Nak kata ade kawan baik tu , tak ade kut . Bukan tak ada , belum lagi . Rapat pun dengan budak form 1 . Kalau makan , solat , nak pergi prep semua dengan dia . At least ade kawan . 

Nama pun duduk asrama kan , jadi kena bangun awal . Aku bangun pukul 4 . Sebab tu rasa mengantuk dalam kelas . Ada la jugak terr tidur dalam kelas T.T  Soalan klishe , diorang mesti tanya aku sekolah mana , lepas tu aku jawab la dari Selangor . Diorang pun cakap , jauhnya , kenapa sekolah dekat sini . Aku dah hafal dah soalan diorang . Tiap hari tu ade la jugak sorang dua tanya macam tu kan . Penat nak jawap kadang-kadang . 

Di sana pastinya , loghat kedah berkumandang dekat telinga aku tiap hari . Sometimes rasa nak tergelak tau tak . Lawak . Haha  . Kalau belaar dalam kelas tu , aku rasa macam tak formal pulak . Tapi itu lah aku kena hadapi kan . Allah aturkan ini untuk aku . Aku kena terima dengan hati yang terbuka . Sekolah tu ade je yang pakai purdah . Kelas aku ade sorang . Name dia Sundus . Mak dia Arab ayah dia Melayu . 

Bila solat dekat surau , mesti ter ingat dekat SAMSMILE . Sebak hati masa tu . Rindu nak berjemaah dekat SAMSMILE . Aku tak tahu kenapa . Dekat sana kalau ambil wudhu' guna kolah . Harap suatu hari nanti SAMSMILE boleh buat macam tu eh :)

Act , semalam dengan hari ni ade ujian . Tapi aku tak nak ambil sebenarnye . Yelah , diorang belajar laju sangat . Aku nak catch up macam mana . Baru masuk dah nak exam , Serabut kut otak aku . Stress sangat . So , hari selasa tu aku pergi jumpa HEM cakap nak balik Selangor ade urusan belum siapakn . Aku taknak cerita selanjutnya , sebab ia sangat mebyakitkan hati aku . Sakit sangat . Takade tempat nak mengadu masa tu . Allah je yang ade . 

Kadang-kadang aku rasa aku tak kuat nak hadapi ujian ni . Tapi aku kena hadapi juga . Aku kena kuat sabar . Ya Allah , moga kau tabahkan hati aku ya Allah . Kau kuatkan lah iman di hatiku ini . Aku takut aku tak kuat :(

No comments:

Post a Comment