Sunday, March 24, 2013

Asrama

Assalamualaikum .

Sekarang duduk asrama , jauh dengan keluarga . 360 darjah hidup aku bertukar . Aku rindu saat dulu . Aku balik sekoah je lepas tu cerita dgn mama apa yang jadi dekat sekolah . Sekarang ? Bila balik asrama tak tahu nak cerita dekat sape . Sedihnya . Aku rindu rumah sangat . Masa dekat asrama fikir nak balik je . 

Taknak asrama . Dulu aku tak nangis depan orang , sejak duduk asrama senang je mata ni berair . Jauh dengan mama ayah . Aku ingat aku kuat bila keluarga jauh sekali pun . Rupanya tak . Sebelum ni aku kuat sebab ade keluarga dekat belakang tapi sekarang aku cepat rindu . Jauh dengan family . Kenapa mesti macam ni , aku tak suka situasi macam ni :(

Bila jalan sorang-sorang dekat asrama , nak pergi makan ke , sembahyang ke , prep ke . Mesti mata ni berair . Aku rindu dengan masa lalu aku . Aku rindu dengan family aku , dengan kawan-kawan aku . Rindu sangat . Tapi inilah yang dinamakan kehidupan . People comes and go . Kita kena kuat , kena tabah . Mungkin aku baru lagi . 

Aku rindu nak gelak dengan sahabat-sahabat . Najlaa terutamanya . Serius , rindu gila nk gelak dengan kau dekat dalam DM . Bila lagi kita dapat gelak2 macam tu eh , bila teringatkan masa tu mesti nak nangis je . Pelik . Senang sangat mata berair bulan ni . 

Aku dorm Harmoni . Tingkat 3 . Penat , tiap hari nak kena turun naik tangga =.= Tidur katil atas . Paling tua dalam tu form 4 . Ada 3 orang je form 4 . Tidur paling lewat pun pukul 12 . Paling awal aku bangun pun pukul 4 , lepas siap mandi aku tidur balik . Tapi kalau aku bangun pukul 5 aku tak tidur la kan , sebab pukul 6 mesti kena ada dekat surau . Kalau bangun lewat kena la beratur kat bilik air . Tak sukanya . 

Balik sekolah pukul 230 kut . Lambat . Samsmile balik pukul 2 . Hmm , lain sekolah lain caranya kan ? Balik je skolah terus pergi sembahyang zuhur . Lepas tu makan tengahari then prep 330 sampai 430 . Kejap kut . Prep dalam kelas . Kedudukan DM dengan kelas sangat la jauh . Tak larat kut . 430 balik dorm , aku iron ke nak mandi ke masa tu la . Pukul 530 aku turun , pergi solat asar . Lepas tu aku naik dorm balik la , kena tukar baju . 630 turun balik , pergi DM makan malam . Pukul 7 sampai 9 kena kat surau . Solat maghrib dengan isyak . 

Pukul 930 start prep sampai 1030 . 1030 supper . Tapi aku selalunya tak pergi , malas . Lepas baca al-Mulk dalam pukul 1130 macam tu baru aku boleh tidur . Tight gila masa , takade masa nak study langsung kut . Prep buat homework je . Nak lari , tak nak duduk situ :( 


No comments:

Post a Comment