Sunday, March 24, 2013

Maaf

Assalamualaikum . 

Perlukan seseorang untuk mengadu saat ini . Tapi bila fikir balik , orang lain pun ada masalah . Nak dengar masalah aku lagi . Kesian orang tu kan . Cukup la Allah bagiku . 

Sekarang ni , aku mengadu kat parents taknak duduk asrama smka tu .Nak sekolah biasa . Nak duduk luar . Semua orang marah dekat aku . Dah masuk sekolah pandai nak sekolah biasa pulak . Diorang tak faham ape yang aku rasa . Aku susah nak belajar dekat situ . 

 Aku susahkan orangkan ? Am I to selfish ? Yes , I am . Aku tak mintak semua ni berlaku , aku tak mintak . Semua orang susah sebab aku . Tak ada niat aku nak susahkan orang . Semua orang marah aku . Aku dah cuba biasakan diri  , tapi tak boleh . Kenapa jadi macam ni :( kadang-kadang tu rasa dah takade mood langusng nak belajar . 

Dulu aku yang ngada-ngada nk smka tu . Lepas tu tiba-tiba nak keluar . Sekolah adik aku pulak . Ya Allah . Teruknya aku sekarang . Kenapa aku susahkan orang ni ? Sekarang ni , aku serahkan pada parents . Biar la diorang aturkan hidup aku . Bila aku aturkan sendiri , semuanya salah . Semuanya susahkan orang . Sekarang biarlah , aku diaturkan . Aku penat susahkan orang . Aku dah susahkan mak ayah aku , atuk nenek aku , pakcik makcik aku . Takada niat langsung nak susahkan orang . 

Maafkan aku . 

" Ujian adalah tarbiyah dari Allah , Apakah kita kan sabar atau sebaliknya ?

No comments:

Post a Comment