Sunday, August 11, 2013

COVERAGE

Assalamualaikum .

Tiba-tibe je ada idea nak update apa . Setelah sekian lama tak update .

Hidup aku tak macam orang lain . Yang dikelilingi ramai orang yang tersayang . Hidup yang terlalu biasa . Yang tidak dikeliling sahabat yang ramai . Sebab aku tak pandai nak make friends to best friends ?

Even ada best friends pun sorang dua je . Memang teruk la aku punya coverage . Tapi yang ada , InsyaAllah sampai Jannah . Sahabat ialah orang yang kita kena tarik hingga Jannah . Bukan setakat dunya je .

One of my sahabat . Dia terlalu baik . Sampai nak kawan dengan dia rasa malu . Memang rasa macam aku orang yang teruk la . Bila dia sampai kan sesuatu , tak tahu nak cakap macam mana balik . Speechless . Itu je  yang aku dapat describe .

Masa dekat ex school . Ramai kut junior kenal dia . Dia kan hostel . Satu perkara yang membezakan aku dengan dia , dia baik dengan semua orang . Aku ? Bukan tak baik dengan semua orang . Cuma aku tak pandai , how to be baik dengan semua orang ?

Dia ramai kenalan dan rapat dengan semua . Aku ? Bab kenalan aku exactly fail kut . Kenalan aku boleh kira je dengan jari . Dia jenis mesra alam dan agak ramah . Tak kira la junior ke senior ke .

Aku tak seramah dia . Aku tak pandai nak luaskan liputan , macam dia ? Aku tak pandai nak mulakan conversation . Dan aku tak pandai nak tanya khabar orang . Teruk gila kut ? Aku jenis yag susah nak cakap dengan orang . Untuk orang yang baru aku kenal , sepatah tanya sepatah jawab .

And mostly kata aku ni sombong . Aku tak ada hak nak halang orang describe aku macam mana . Itu mereka punya pendapat . Tapi yang kenal aku kata sebaliknya .

Sampai sekarang tak tahu macam mane nak gilapkan liputan . Tak pandai bukan tak tahu .

No comments:

Post a Comment