Friday, July 12, 2013

Future

Assalamualaikum . 

Perkara yang paling menakutkan aku adalah , masa depan . Aku tak tahu apa yang akan terjadi pada aku akan datang . Perjalanan hidup aku .

Allah dah tetapkan qada' dan qadar untuk kita . 

Aku tak pandai nak tetapkan keputusan hidup aku sendiri . Lagi-lahgi pasal future study aku . Aku takut kalau aku salah buat keputusan . Aku takut kalau keputusan yang aku buat akan menyusahkan orang lain . 

Selagi ada Allah dengan kita , InsyaAllah . 

Pernah aku cakap dekat mak aku , boleh tak kalau nak kahwin terus ? 

And mak aku cakap apa , kalau duduk zaman dulu mungkin boleh la . Duduk rumah , suami kerja . Sekarang dunia dah maju , kena survive sendiri . Mungkin zaman dulu parents dah tetapkan pilih calon suami/isteri . So , mostly follow je , and kekal hingga akhir hayat apa ? 

Etc , macam moyang aku ( toknek ) . Tok nek lelaki , masih hidup lagi . Alhamdulillah , Allah panjangkan umur sampai 90 lebih . And toknek perempuan aku dah meninggal masa aku form 1 . Masa tu toknek umur 80 lebih . Tokenek lelaki sedih kut . Dia teringat-teringatkan arwah toknek perempuan . Siapa tak sedih , duduk sebumbung dekat 70 tahun lebih then salah seorang meninggal . Dan aku pun sedih jugak sebab toknek perempuan rapat dan kenal dengan aku . Dia tak nyanyuk pun , dan ingat nama aku :D

Hm . Boleh tercerita pulak pasal toknek aku . 

Proceed to aku . 

Aku tak tahu apa yang akan terjadi pada aku masa akan datang . Boleh ke aku teruskan di sekolah tu ? Aku tak tahu . . . atau aku akan pindah ? Untuk lagi sekali ?

Serius aku dah tak larat nak fikir . Tapi ni masa depan aku , takkan aku drop macam tu je . . 

Ya Allah , moga kau beri aku kekuatan menghadapi ujian ini . 

No comments:

Post a Comment