Friday, July 26, 2013

17 Ramadhan

Salam Nuzul AlQuran :)

Ya . Hari ni bersamaan 17 Ramadhan , hari habisnya turun wahyu dan lengakap nya Al Quran . 

Al Quran . 

Petunjuk bagi semua umat Islam . Menjadi pembela kita di akhirat nanti . Menjadi cahaya dalam kubur bersama kita . 

Dulu masa dekat samsmel , ( aku rindu samsmel sangat2 ) Ust Asif ada kata , sekurang-kurangnya kita kena khatam Quran setahun 2 kali . 

Allahuakbar . Masa tu aku rasa macam teruk gila sebab tak dapat khatam 2 kali . Dan sekarang aku cuba untuk lakukan . 

Untuk mendapatkan pembelaan di sana nanti dan cahaya di dalam kubur kena la banyak-banyak baca Quran kan ? Apa yang aku cakap ni pun untuk aku juga . 

Sekarang , aku sekolah biasa . Usrah dengan tazkirah dah takde . Aku dah teruk . Aku rasa macam teruk sangat . Macam rasa jahil sangat . Aku rasa hati aku dah tak tenteram . 

Ya Allah . Apa yang dah jadi dekat aku sekarang ni ? Aku perlukan seseorang untuk menjadikan diri aku yang dulu . Sekarang ni aku macam teruk sangat . 

Hati rasa nak menangis tapi mata tak nak mengalirkan air mata . Aku nampak kuat dekat luar , tapi dalam aku rasa macam bangunan yang nak runtuh ? 

Macam mana aku nak kuatkan konkrit bangunan tu jika surrounding yang membuatkan bangunan tu nak runtuh . Aku perlukan sokongan untuk teguhkan bangunan tu . 

Aku nak macam aku yang dulu . Kadang-kadang aku penat untuk kuat . Aku rasa macam aku tengah survive untuk hidup di padang pasir . Without anyone . Yang hanya ada ialah Iman . 

Ya Allah , sampai bila lagi aku dapat kuat ? I need supporter . Really-really need . 

Even aku ada sahabat , mereka jauh . Walaupun mereka sampaikan doa untuk aku , tapi aku perlukan seseorang di sebelah aku . Walaupun aku di jalan yang lurus tapi cahaya tu makin jauh dengan aku . Aku perlukan seseorang untuk bawa aku menghampiri cahaya tu balik . Ya Allah . 

Aku tak tahu apa yang aku nak buat sekarang ni .

Penat untuk survive seorang diri . . .

No comments:

Post a Comment