Saturday, June 29, 2013

MoralValue :)

Assalamualaikum . 

Entry aku semalam . Lepas aku taip 1 : 5 , aku saja buka facebook untuk tengok-tengok . Then aku ternampak Her on the line . I tried to knock her chat box for having a conversation . 

And the thing that make me surprise was , her dah delete all her pictures . . 

It's good . 

Hope the entry will make sense . For others . 

Mungkin bukan sebab entry aku yang menjadikan dia sebegitu . Tapi itu semua kehendak Allah s.w.t. Aku hanya manusia biasa yang meluahkan apa yang lahir dari kotak pemikiran . Itupun daripada Allah s.w.t. 

Alhamdulillah . 

Anyway , this is about my friend . From samsmile . Guy perhaps ?

Minggu aku balik haritu , aku ternampak his tweet yang mengatakan dia nak pindah balik ke teratak samsmel . Agak terkejut juga la . Sebab ini kali kedua aku dengar cerita ni . 

Dia mintak aku number Ustaz Zul , our ex class teacher . Aku tak ada la tanya lebih lanjut sebab aku  bukan la penyibuk mana kan ? Masa tu aku tak tengok tweet dia lagi . 

Lepas aku tengok tweet dia tu yang aku tanya , why dia nak pindah kan ?

Dia sekarang dekat MRSM Baling . Aku dengan dia je yang kena drop dekat Kedah ni . 

Dia tak replay mesej aku pun . Then aku saja nak bagi advice , I sent his a message . Konon nak bagi advice la kan ( diri aku pun tak ter advice ) . 

I tried talk to him . Why nak pindah ? Aku pun rasa nak pindah samsmel jugak . Tapi aku fikir parents yang dah susah masukkan aku dekat Bahiyah . So why aku nak susahkan parents balik hantar aku dekat samsmel ? Lagipun , kita hanya ada setahun lebih untuk teruskan perjuangan ni . Kalau kau pindah , kau kena catchup SMA balik la kan ? Sekarang dah bulan 6 . ( masa tu aku ingat dia ambil science ) Then kau nak nak catchup for akaun . Apa yang penting kau kena ingat parents kau . Untuk setahun lebih je .

Aku tak ingat apa aku cakap dekat dia lagi . Tapi itulah yang antara aku ingat kut . Then aku balik hostel so , aku tak sempat nak baca mesej yang dia balas malam tu . MRSM kan boleh bawak handphone . 

Dia kata dia amik akaun and dia drop bio ( malu kut ) . Haha . He said thanks for the solution . 

So , Alhamdulillah . Dia teruskan perjuangan untuk setahun lebih . 

Last night aku mesej dia , tanya where and how about his . Dia kata , dia dekat Kubang Pasu ada program nadwah . 

Bagus la . Moga kita sama-sama berjaya :) Amin .

No comments:

Post a Comment