Friday, June 28, 2013

1 : 5

Assalamualaikum .

Hey . 

Keadaan yang membuatkan aku tertanya-tanya . 

Ini hanyalah daripada kotak pemikiran aku je . Mungkin other people tak pernah terfikir benda ni . 

Ada sorang tu , kenalan muka buku , mungkin ? 

She wears a niqab . 

A bit of jealousy . Sebab aku tak sekuat dia untuk berubah ke arah tu . Bukan aku tak cuba . Cuba . Tapi aku . . .

I don't know why . 

Indeed , she is beautiful . Because she's the one of Allah's creations .

I really hope that one day , I can ask her , "What is your purpose by wearing a niqab?"

Tapi bagi aku , memakai purdah bukan sekadar untuk menutup aurat ataupun mengelakkan fitnah tapi merupakan bagaimana kelakuan kita selepas memakai purdah . 

Dia cantik . Purdah membuatkan dia lebih cantik . 

I keep questioning myself what is the uses of niqab if you behave like that ?

Awak tayangkan few pictures dekat muka buku , then others comment , 

"cantiknya"

"Subhanallah"

And bit of worst is the comment was post by a man ?

Can I ask something ?

Apa niat masa mula-mula kita upload pictures to the wall ?

Aku tak sebaik dia yang memakai purdah .

Untuk memakai purdah kita kena mengawal diri daripada melalukuan perkara yang boleh merosakkan imej pudah itu sendiri . Dan aku takut jika aku merosakkan imej itu dengan kelakuan aku .

But I'm trying to be better . 

I hope one day , I can ask her . 

Bukan semua pemakai purdah macam yang aku cakapkan . 

1 : 5 of hundreds 

Maybe ?

No comments:

Post a Comment