Sunday, May 26, 2013

Pengalaman ke ?

Assalamualaikum .

Pengalaman baru . 

Tolong tok wan aku buang almari dekat belakang rumah . Tempat nak buang almari tu dekat dengan bendang . 

Aku . Adik laki aku dengan tok wan . 

Almari tu ? Besar satu hal , dan sangat la berat . Aku selagi aku boleh angkat aku tolong la . 

Nak pergi belakang rumah tu kena mengharungi segala rintangan la kan . Dengan daun pokok pisang nye , lumpur , macam-macam lagi la . Aku tak pernah pergi tempat macam tu la kannn . . Disebabkan takde siapa yang boleh tolong , aku kena la tolong . 

Kena langkah parit . Parit tu tak dalam pun . Tapi diameter dia kecik je . Tapi disebabkan aku angkat almari tu , mana la aku nak nampak kan . 

Tiba-tiba . . . 

Seperti yang aku duga , kaki aku masuk dalam parit . 

Er ? 

Ikutkan hati nak jerit je , tapi nanti ape pulak yang wan aku cakap . Dalam hati , sabar , sabar . 

Dah la penuh dengan lumpur , lembap , warna hitam pulak tu . Okey , tak tahu nak cakap ape dah . Kena sebelah kaki je . Selipar jepun yang aku pakai memang masuk dalam parit la , penuh dengan lumpur warna hitam .

Apa yang aku boleh cakap , 

Eiiiii =.= 

Dah la tempat nak buang jauh , berat , nak describe ape lagi ? Dengan insects-insects lagi . Aku takut jugak , kalau pacat ke , lintah ke melekat dekat kaki aku . Ya Allah .

Finally , sampai ke tempat buang sampah tu . Dan aku terus ke bilik air , basuh kaki pakai sabun . 

Effectnya :

Pinggang aku SAKIT . 


No comments:

Post a Comment