Monday, December 29, 2014

thinkback~

Assalamualaikum.

Eh. Cuti sekolah dah nak habis rupanya. Lepas ni amanlah rumahku syurgaku ni, sebab adik-adik aku semua sekolah kan. Aku tanam anggur belakang rumah je.

Adakalanya tetap bosan. Sebab tak tahu nak buat apa. Kenapa aku tak kerja? Cari duit? Sebab better duduk rumah. Tenangkan fikiran dan jiwa. Sebab lepas result SPM keluar terus kena naik kuda, angkat senjata, dan mulakan perang. Ahh. Takut jugak bila fikirkan. Yang pasti mesti jauh dari rumah. Homesick again.

Throw back time. Waktu zaman betul-betul lepas dapat result PMR.
The time that I need to make the best decision in my life.

Sains tulen? Teknikal? Sastera? Akaun?

Seribu satu yang ada. Tapi aku pilih?

"Rahsia" (kononnyala) Yang pasti aku tak pilih science stream la. Ramai tanya kenapa tak melangkahkan kaki kanan ke science stream. Aku pun tak tau la. Tiba-tiba kaki ni gerak ke kelas sastera. Ok. Fine. Aku ambik sastera.

No physic , no biology, because no chemistry.

Btw. This is me. Ini semua sudah ditentukan sejak azali lagi. Akaun yang aku minat tu pun aku tak ambil. Sebab waktu kritikal tu, aku hanya menerima apa yang diberi dan mengambil dengan hati yang terbuka apa yang di'offer'.

Setahun dah berlalu, dan SPM pun sudah selamat diduduki. Apa yang penting sekarang, doa dan tawakal. Semoga mendapat rezeki result yang cemerlang :)

No comments:

Post a Comment