Wednesday, December 18, 2013

Refleksi .

Assalamualaikum .

Allah .

Allah .

Allah .

Banyak sangat dugaan dan cabaran datang tahun ni . Lepas satu , satu . Inilah yang dinamakan dengan kehidupan . Mana sempurna kalau takade cabaran kan ? See , Allah dah aturkan yang terbaik untuk kita . Cuma kita je yang tahu nak uruskan macam mana . Either sangka baik pada Allah or give up macam tu je .

Allah dah aturkan yang baik . Walaupun tak dapat pilihan yang diinginkan , Allah aturkan pilihan lagi satu untuk kita . Allah tarik dua subjects yang aku suka , Allah bagi tiga subjects yang lain . Dan ada hikmahnya kenapa aku boleh dapat subjects tu .

Ya Allah . Ujian ini tandanya rindu . Rindu Allah kepada hambaNya . Cuma kita yang kadang-kadang rasa berat dengan ujian itu .

Ya Allah . Moga aku diberi kekuatan hati untuk meneruskan segalanya . Bukan tak boleh nak menangis kalau dugaan datang . Crying is like satu alat untuk tenangkan hati je , dia tak boleh nak solve the problem . So , kita yang sebagai penyelesai masalah , kenalah kuat . Allahuakbar .

Indeed , Allah itu lebih mengetahui daripada kita .

Orang yang ada Dia dalam hatinya adalah orang yang menangis bila mendengar ayatnya . Allah . Izinkan ku belajar menangis keranamu sebelum kiamat .

Allah itu lebih mengetahui .

No comments:

Post a Comment