Thursday, April 2, 2015

Along akan rindu Nisah. Sampai bila-bila :')

Assalamualaikum.

Ya Allah. Moga kami sekeluarga tabah menghadapi ini.

Pada 1 April jam 9:37 pagi, sepupuku telah kembali ke Penciptanya.

Ya Allah. Sedih tak terkata. Sedih sangat. Aku yang hanya sepupunya pun sedih, apatah lagi mak nya. Ibu yang bersusah payah melahirkannya. Ibu yang menjaganya dengan sepenuh kasih sayang pada waktu kecil hingga sekarang. Ibu yang memberi makan kepadanya.

Ya Allah. Berilah kekuatan pada makngah.

Kematian tidak mengira umur dan waktu. Dan sepupuku telah pergi pada umur 12 tahun. Hampir 26 hari dia di dua hospital yang berbeza. Akhirnya dia pergi juga. Pergi dengan tenang. Pergi dalam tidur. Sebab waktu tu dia di dalam keadaan bius.

Aku pasti rindu dia. Dulu waktu kecik-kecik dia rapat dengan aku. Tapi bila masing-masing dah sekolah tak berapa nak rapat dah. Tapi waktu dia stay hospital dekat Alor Star, hampir tiap hari aku pergi tengok dia. Waktu tu kuat lagi. Hari terakhir dia di hosp AS sebelum nak pergi hosp Peneng pun aku tengok dia.

Aku tak pernah borak dengan dia waktu dekat hosp. Tanya dia sakit ke tak. Sebab aku takut nanti aku yang menangis, Aku tak boleh tengok orang sakit, sedih. Masa dekat hosp Peneng, dia makin kritikal, masuk ICU dan akhirnya dia pergi jua.

Kami akan ingat dia. Sampai bila-bila. Moga Nisah damai di sana ya. Kita jumpa di syurga sana ya. Tunggu kami semua.

Al-fatihah.

No comments:

Post a Comment